DANONE ΓΑΛΑΚΤΟΚΟΜΙΚΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ Α.Ε.: Σε τροχιά ανάπτυξης
Εκτύπωση

Πάνω από το επίπεδο των 20 εκατ. ευρώ αναμένεται να κινηθούν οι πωλήσεις της Danone Γαλακτοκομικά Προϊόντα Α.Ε. στο σύνολο του 2014, εμφανίζοντας ποσοστιαία μεταβολή 7% σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο και τα κέρδη προ φόρων να διαμορφώνονται στα 1,4 εκατ. ευρώ.

Όπως επισημαίνει ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της γαλακτοκομικής επιχείρησης στην Ελλάδα, Χάρης Φεύγας, «Ήδη, στο πρώτο εξάμηνο του έτους η Danone εμφανίζει ρυθμούς ανάπτυξης περί το 12% σε όγκο, ενώ είμαστε μία από τις τρεις εταιρείες του κλάδου που αυξάνουμε το μερίδιο αγοράς στην κατηγορία των φρέσκων γαλακτοκομικών προϊόντων, επιστρέφοντας έτσι και πάλι στην 4η θέση».

Στο μεγαλύτερο βαθμό, η ανοδική πορεία είναι αποτέλεσμα της νέας εγχώριας επικοινωνιακής καμπάνιας του Activia που ξεκίνησε στο πρώτο 3μηνο του έτους. Η έντονη επικοινωνία της «ναυαρχίδας» της Danone, σε συνδυασμό με τη μείωση τιμής, κατά 10%, ανέπτυξε την καταναλωτική βάση της μάρκας.

Καθοριστικό ρόλο είχε και η ενδυνάμωση της παρουσίας της Danone στην κατηγορία των παιδικών επιδορπίων, με το λανσάρισμα του Danone Disney, σε εξαιρετική σχέση ποιότητας - τιμής. Το Danone Disney, αποτελεί το μόνο παιδικό επιδόρπιο γιαουρτιού με τιμή χαμηλότερη του 1 ευρώ ανά κεσεδάκι, εξασφαλίζοντας -συμπληρωματικά με το Danonino- μερίδιο 15% στην κατηγορία του. Ταυτόχρονα, στην κατηγορία των λευκών αγελαδινών και στραγγιστών, το Γαλακτοπωλείο κατέκτησε μερίδιο 2% στη διάρκεια του πρώτου εξαμήνου 2014, αναμένοντας να δείξει πολύ μεγαλύτερη δυναμική στο μέλλον.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις, οι ρυθμοί ανάπτυξης του 2014 για την γαλακτοκομική επιχείρηση στην Ελλάδα, αναμένεται να είναι μεγαλύτεροι συγκριτικά με οποιαδήποτε άλλη χώρα στην Ευρώπη, όπου έχει παρουσία η Danone.

Η αγορά

Από τις «πιέσεις» της οικονομικής κρίσης, δεν γλύτωσε η κατηγορία των φρέσκων γαλακτοκομικών προϊόντων, δηλαδή των γιαουρτιών, των επιδορπίων γιαουρτιών και των γλυκών επιδορπίων.

Τα επίσημα στοιχεία καταδεικνύουν πως η δυσμενής οικονομική συγκυρία, των τελευταίων ετών, συρρίκνωσε την αγορά, φτάνοντας στους 70 χιλ. τόνους κατανάλωσης ετησίως, από 84 χιλ. τόνους που ανέρχονταν πριν την κρίση.

«Τόσο το 2013, όσο και στο σύνολο της φετινής χρονιάς, η αγορά έχει διατηρηθεί σε σταθερά επίπεδα σε όγκο μετά από μεγάλη πτώση τα προηγούμενα χρόνια, ενώ σε αξία πέρυσι συρρικνώθηκε κατά 1,4% και φέτος αναμένουμε να είναι στο -1%» όπως τονίζει ο πρόεδρος της Danone, επισημαίνοντας ότι «Στη διαμόρφωση αυτής της εικόνας καθοριστικό ρόλο είχαν δύο παράμετροι: Αφενός οι καταναλωτές επιλέγουν φθηνότερα προϊόντα της κατηγορίας και αφετέρου γιατί οι προσφορές “τρέχουν” δυνατά καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους».

 

Οικονομικά αποτελέσματα

Στο σύνολο του 2013, η Danone Γαλακτοκομικά Προϊόντα Α.Ε. διατήρησε θετική κερδοφορία, όπως και καθ’ όλη τη διάρκεια της κρίσης, που ήταν και ο πρωταρχικός στόχος της.

H μείωση των πωλήσεων, ήταν απόρροια της μειωμένης αγοραστικής δύναμης και του μέχρι πρόσφατα επικεντρωμένου portfolio της εταιρείας, σε προϊόντα υψηλής προστιθέμενης αξίας, κυρίως λειτουργικών. Ο κύκλος εργασιών διαμορφώθηκε στα 18,96 εκατ. ευρώ το 2013, έναντι 21,15 εκατ. ευρώ το 2012, ενώ τα καθαρά κέρδη διαμορφώθηκαν στα 25,17 χιλ. ευρώ περίπου.

Με στόχο την επίτευξη αποδοτικών συνεργιών, η Danone Γαλακτοκομικά Προϊόντα Α.Ε. σχεδιάζει και προωθεί με την Numil – επιχείρηση του ομίλου στην Ελλάδα- συστέγαση και επέκταση του πετυχημένου μοντέλου παραγγελιοληψίας από την Αττική σε όλη την Ελλάδα με κοινό τμήμα για τις δύο εταιρείες.

Ταυτόχρονα, στο πλαίσιο πανευρωπαϊκής αναδιοργάνωσης του ομίλου (που έχει ανακοινωθεί στις αρχές του 2013), η Danone Ελλάδος θα αποτελεί μέρος ενός μεγαλύτερου σχήματος που θα καλύπτει όλη τη Νοτιοανατολική Ευρώπη. Χωρίς να προβεί σε μείωση προσωπικού στην Ελλάδα από τα τωρινά επίπεδα, κάθε υποστηρικτικό τμήμα (Οικονομικό, Προσωπικού, Logistics, Planning, IT) καθώς και το Marketing, θα αποτελούν μέρος του ενιαίου τμήματος για όλη την Νοτιοανατολική Ευρώπη, με το τμήμα Πωλήσεων να παραμένει ανεξάρτητο σε κάθε χώρα της περιοχής.